Σε άρθρο της στην Καθημερινή η Αλεξάνδρα Κασσίμη παρουσιάζει τις τελευταίες εξελίξεις στη διαμάχη κυβέρνησης και εργαζομένων της Ολυμπιακής για το μέλλον της εταιρείας.
Στην τελευταία παράγραφο η δημοσιογράφος αναφέρει:
"Παράλληλα οι εργαζόμενοι έκαναν λόγο για 6.000 ακυρώσεις πτήσεων από τις αρχές του έτους έως σήμερα, ενώ παρουσίασαν στοιχεία που καταδεικνύουν μείωση της επιβατικής κίνησης το 5μηνο Ιανουαρίου - Μαΐου που αγγίζει το 6,6%. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τους εργαζομένους το διεθνές δίκτυο της εταιρείας παρουσίασε επιβατική κίνηση μειωμένη κατά 5,7% σε σχέση με το αντίστοιχο 5μηνο του 2007, ενώ οι πτήσεις του εσωτερικού εμφάνισαν πτώση κατά 6,9%."
Οι εργαζόμενοι στην Ολυμπιακή καταλογίζουν την μείωση αυτή των δρομολογίων και της επιβατικής κίνησης στην πολιτική μη ενοικίασης των εναλλακτικών αεροσκαφών που χρειάζονται για να καλυφθούν οι ελλείψεις λόγω "βλαβών", και εν γένει στην όλη πολιτική της διοίκησης.
Δεν θα υπεισέρθω στο μεγάλο ζήτημα της τύχης της Ολυμπιακής. Η κυβέρνηση προσπαθεί να εκκαθαρίσει την εταιρεία με όποιο τρόπο μπορεί προσπαθώντας να σταματήσει τα τεράστια ετήσια χρέη της, και οι εργαζόμενοι αντιδρούν ώστε να μην χάσουν τα παχυλά κεκτημένα τους.
Οι ευθύνες όμως για την μείωση του πτητικού έργου βαρύνουν κύρια και πάνω απ'όλα τους εργαζόμενους της Ολυμπιακής, και όχι την διοίκηση της εταιρείας. Τα στοιχεία 5μήνου που παρουσιάζουν περιλαμβάνουν μια περίοδο εντονότατων απεργιακών κινητοποιήσεων των εργαζομένων, τόσο σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την πορεία ιδιωτικοποίησης της εταιρείας, όσο και για το ασφαλιστικό. Οι κινητοποιήσεις αυτές ήταν συχνότατες, δυο και τρείς φορές κάθε μήνα, και είχαν σημαντικό αντίκτυπο στην απόφαση του εκάστοτε ταξιδιώτη ως προς το ποια εταιρεία θα επιλέξει για το ταξίδι του. Αντίστοιχα, το πρόβλημα έλλειψης αεροσκαφών είναι πολύ πρόσφατο, αφορά τον τελευταίο ένα μήνα περίπου και δεν μπορεί να αποτελεί λόγο για τη μείωση επιβατικής κίνησης πενταμήνου.
Και βλέπουμε τους εργαζόμενους να προχωρούν σε έναν απίστευτο παραλογισμό. Προσπαθούν εκ των υστέρων να αποδώσουν τη μείωση στην επιβατική κίνηση, που οι ίδιοι προκάλεσαν με τις συνεχόμενες απεργίες τους των τελευταίων μηνών, στην διοίκηση της εταιρείας.
Το λυπηρό είναι ότι πολύς κόσμος, που δεν καταλαβαίνει από νούμερα, από αριθμούς, που δεν έχει χρόνο να εφαρμόσει την κοινή λογική, θα τους πιστέψει. "Εργαζόμενοι είναι, άρα δίκιο θα έχουν" σου λέει..."για να χτυπιούνται τόσο καιρό, κάτι κακό θα τους κάνουν...δεν γίνεται..."
Έλα, όμως, που δεν είναι πάντα έτσι...
Στην τελευταία παράγραφο η δημοσιογράφος αναφέρει:
"Παράλληλα οι εργαζόμενοι έκαναν λόγο για 6.000 ακυρώσεις πτήσεων από τις αρχές του έτους έως σήμερα, ενώ παρουσίασαν στοιχεία που καταδεικνύουν μείωση της επιβατικής κίνησης το 5μηνο Ιανουαρίου - Μαΐου που αγγίζει το 6,6%. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τους εργαζομένους το διεθνές δίκτυο της εταιρείας παρουσίασε επιβατική κίνηση μειωμένη κατά 5,7% σε σχέση με το αντίστοιχο 5μηνο του 2007, ενώ οι πτήσεις του εσωτερικού εμφάνισαν πτώση κατά 6,9%."
Οι εργαζόμενοι στην Ολυμπιακή καταλογίζουν την μείωση αυτή των δρομολογίων και της επιβατικής κίνησης στην πολιτική μη ενοικίασης των εναλλακτικών αεροσκαφών που χρειάζονται για να καλυφθούν οι ελλείψεις λόγω "βλαβών", και εν γένει στην όλη πολιτική της διοίκησης.
Δεν θα υπεισέρθω στο μεγάλο ζήτημα της τύχης της Ολυμπιακής. Η κυβέρνηση προσπαθεί να εκκαθαρίσει την εταιρεία με όποιο τρόπο μπορεί προσπαθώντας να σταματήσει τα τεράστια ετήσια χρέη της, και οι εργαζόμενοι αντιδρούν ώστε να μην χάσουν τα παχυλά κεκτημένα τους.
Οι ευθύνες όμως για την μείωση του πτητικού έργου βαρύνουν κύρια και πάνω απ'όλα τους εργαζόμενους της Ολυμπιακής, και όχι την διοίκηση της εταιρείας. Τα στοιχεία 5μήνου που παρουσιάζουν περιλαμβάνουν μια περίοδο εντονότατων απεργιακών κινητοποιήσεων των εργαζομένων, τόσο σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την πορεία ιδιωτικοποίησης της εταιρείας, όσο και για το ασφαλιστικό. Οι κινητοποιήσεις αυτές ήταν συχνότατες, δυο και τρείς φορές κάθε μήνα, και είχαν σημαντικό αντίκτυπο στην απόφαση του εκάστοτε ταξιδιώτη ως προς το ποια εταιρεία θα επιλέξει για το ταξίδι του. Αντίστοιχα, το πρόβλημα έλλειψης αεροσκαφών είναι πολύ πρόσφατο, αφορά τον τελευταίο ένα μήνα περίπου και δεν μπορεί να αποτελεί λόγο για τη μείωση επιβατικής κίνησης πενταμήνου.
Και βλέπουμε τους εργαζόμενους να προχωρούν σε έναν απίστευτο παραλογισμό. Προσπαθούν εκ των υστέρων να αποδώσουν τη μείωση στην επιβατική κίνηση, που οι ίδιοι προκάλεσαν με τις συνεχόμενες απεργίες τους των τελευταίων μηνών, στην διοίκηση της εταιρείας.
Το λυπηρό είναι ότι πολύς κόσμος, που δεν καταλαβαίνει από νούμερα, από αριθμούς, που δεν έχει χρόνο να εφαρμόσει την κοινή λογική, θα τους πιστέψει. "Εργαζόμενοι είναι, άρα δίκιο θα έχουν" σου λέει..."για να χτυπιούνται τόσο καιρό, κάτι κακό θα τους κάνουν...δεν γίνεται..."
Έλα, όμως, που δεν είναι πάντα έτσι...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου